onsdag 4. april 2012

"Short-Exchange"

Hei dere! Jeg nevnte at jeg skulle til en annen by for 10 dager for litt siden ikke sant?
Men jo, AFS fortalte meg omtrent for to dager siden at det er en familie i byen La Serena som venter paa meg, saa da lop jeg til sentrum og kjopte billettene.
Saa i gaar kveld dro jeg, jeg kom frem til Santiago kl 5 paa morgenen og der maatte jeg vente paa den godeste bussen til La Serena som var forsinket og tok en god omvei, i folge vmor nr.2.
Saa vertsfamilien min (Mor og soster, vbror kommer til helgen) her hadde ventet paa meg ganske saa lenge paa buss terminalen, og da jeg endelig kom fram dro vi til huset og spiste lunsj.
Det er glovarmt her med stekende sol, og stedet minner meg skikkelig om Spania faktisk. Det er en stor fin by, rent og fullt med palmer, med en kjempe fin klar kyst med strender. Saa det er en skikkelig ferie by, og det blir deilig aa vaere her i 10 dager, saa det blir paaskeferie paa meg ogsaa.
I morgen skal jeg paa skolen, og paa fredag har de fri for aa ha paaskehelg, og neste uke har jeg en hel uke igjen paa skolen, ogsaa drar jeg hjem paa lordag.
Saa dette blir topp, og det er mange ting aa se i denne byen, og vi kan dra paa stranden, og forhaapentligvis saa er shoppingen ogsaa veldig bra.
Det blir saa rart, jeg skal liksom "starte" paa nytt.. med ny familie, forste skole dag, der man blir omringet for alle vil vite hvem den lyse jenten er, haha, og alt jeg gikk gjennom i starten skal jeg vel kanskje igjennom naa. Den eneste forskjellen er at jeg kan spraaket, saa jeg faar oppleve hvordan det ville vaert aa dra paa utveksling og kunne spraaket fra for av. Det blir som om jeg hadde dratt til USA.
Men i hvertfall gleder meg veldig til aa se hvordan ting blir, og jeg burde ikke bekrymre meg for noe eller ta meg naer av noe, for jeg drar jo om 10 dager. Saa blir som en ferie dette her, har heller ikke planer om a gjore stort paa skolen, haha.
Det var faktisk litt trist a dra fra Chillan selv om det var bare for litt.. men alt er virkelig bare helt herlig back home, saa gleder meg til aa komme hjem ogsaa.
Vi snakkes naar jeg kommer hjem! Hade saa lenge, naa faar jeg ta meg en dupp fra reisen..
Love, Hanna

1 kommentar:

  1. Best for deg at du er hjemme 17 juli, ikke prøv deg på å reise bort når du kommer hjem :):):)

    SvarSlett