fredag 9. mars 2012

Tonight the moon was orange

Hei hei!
Da var den første skoleuken vel overstått! Det har virkelig vært en herlig uke, for vi har ikke hatt mange skoleoppgaver og egentlig bare kost oss, selv om vi også har jobbet hardt i timene da.. og tullet mye rundt. Men det er kjempe deilig å være sammen med alle igjen, og komme seg inn i en rutine. Og det jeg syntes er gøyest av alt er hvordan jeg føler meg med spansken min. Altså før sommerferien kunnet jeg jo godt spansk, men det er noe helt annet å prate alene med moren min for eksempel, enn å prate i en høylytt jentegjeng som snakker så mye og i munn på hverandre. Og det er så deilig å kunne delta i alle samtaler og nå får jeg med meg alt som skjer og blir sagt og tørr å heve stemmen liksom. Og hvertfall koslig når mange legger merke til spansk forbedringen også. Merker også at det er lettere å lese stoff på skolen og slikt. 

Denne uken har jeg vært i to bursdager etter hverandre, og skal i enda en nå straks. Så det har vært mye løping frem og tilbake til sentrum for å kjøpe gave og gjøre ærend med skoleting og slikt. Også har jeg trent en del denne uken på treningsstudioet jeg meldte meg inn på, og har vondt i hele kroppen nå. Har også blitt kjent med en del fra skolen som også trener der, så vi er en gjeng som slår følge fra skolen til treningstedet.. jeg er alltid den som drar først.

I går var den Kvinnenesdag, og alle mennene gratulerte oss hele dagen. I noen klasser fikk jentene en rose fra hver gutt, og brev og alt slikt. Lærerne fikk også gaver. Da vi skulle spise kveldsmat (once) hadde far ordnet i stand en overraskelse med kake og pynt. Kjempe koslig!

 Men i dag var det endelig fredag og vi sluttet tidlig på skolen, og solen var ikke oppe. Så etter en veldig god lunsj (mor var stolt) la mor, meg og søster Caro oss i sengen og så på film. 
I dag måtte jeg ta turen innom sentrum igjen for å kjøpe gave, og verdens søteste consuelo ble med meg, og vi fikk endelig bestemt oss for noen øredobber og nøkkelringer, haha. Også måtte jeg også ta et skolebilde som de kaller det, som alle må levere inn til læreren. Deretter deler du det ut til venner, så alle har lommebøkene sine stappet med slike bilder. 



 Hardt jobbende elever på biblioteket.
Javi linda!

 Loreto (Lore) y yo


 Bursdager. Har forresten blitt en tradisjon nå at jeg synger den flotte bursdagssangen vår på norsk. Den er faktisk veldig søt, i forhold til den her.
 Her satt jeg veldig konsentrert og lyttet på læreren, haha. Cought me in the moment. Fin klassekamerat som kysser bordet i bakgrunnen da.
 Så fikk jeg endelig skaffet meg la blusa fra uniformen. Som de fleste bruker i stedet for t-skjorten.

Kake med en "M" på for Mujeres!
Mi Dagmar! Haha, hun kommer nok til å drepe meg hvis hun ser at dette bildet er her. Men Dagmar (hun er chilensk til tross for navnet, haha, tyske røtter) er nok en av de herligste personene en kan møte.

Ps. Utvekslingsstudenten som liksom skulle være fra Norge, viste seg å være fra Østrike, det fant jeg ut etter å ha bablet i vei på norsk, også svarte hun meg på engelsk. Haha.

Ps 2. Kjørte hjem fra sentrum i dag i Colectivo, og det var mørkt også ser jeg den største månen jeg noen gang har sett. Det virket som om det var så nærme, og lå lavt over horisonten. I tillegg til at den var oransj. Vakkert øyeblikk, varm sommervind i håret, musikk, og den digre månen.

2 kommentarer:

  1. Nå ble jeg skikkelig glad hanna da jeg så du.hadde skrevet et nytt innlegg:) jeg har ingenting å gjøre siden alle sover her i spania.. og så ble jeg veldig glad siden du har lagt ut mange bilder av deg sjæl!

    SvarSlett
  2. It's really good to be bored at school rather than on summer vacation. ;-)

    SvarSlett