mandag 5. mars 2012

Me quedan cuatro meses!

Ja, i går var det akuratt fire måneder til jeg setter meg på flyet hjem. Vi har fått avreisedato og det er 4.juli fra Chile. Fire måneder er ikke særlig mye, og det er helt utrolig hvordan hele dette utvekslingsopplegget fungerer og hvor altfor fort det kan gå, men det gjelder å bare ikke tenke så mye på det, og virkelig bare nyte hver dag av hver månde. Men man har jo alltid avreise datoen i bakhodet, et tema som er umulig å unngå da alle spør deg og planlegger hva de skal neste sommer, og når jeg kan komme tilbake på ferie for å delta på planene deres. Og det som er en stor forskjell å reise fra sitt eget land og sitt vertsland, er at når jeg reiste fra Norge viste jeg at jeg kommer tilbake om et år, og alt var sikkert, vennene mine skal ikke til Universitetet, familien skal ikke flytte. Men her, det er en annen ting, jeg aner ikke når jeg får til å ta den lange turen over, og om jeg er litt sen, ja, da har alle jeg har blitt kjent med dratt til Universitetet spredt ut over landet.

I dag var vår første skoledag, som jeg kan si var en av de beste skoledagene. Det var faktisk bare skikkelig koslig å se alle igjen og prate om sommeren, og bare føle at vi skal komme inn i en rutine igjen. Selv om mot slutten holdt jeg på å sovne, magen rumlet, og min familie klarte faktisk å komme for sent på første skoledag (da ble det stor applus på meg da jeg gikk inn), så syntes jeg det var en fantastisk skoledag, og nå har jeg nettop stått opp fra en 3 timers dupp.
Ps. det er en AFS fra NORGE på min skole. Ikke i samme trinn da naturligvis, men det skal bli spennende å møte henne! Også litt rart at hun dro i februar må jeg si.

Forrige uke skrev jeg meg inn på trenignssenteret her like ved huset mitt. Og jeg dro på Zumba timer og Baile Entretenido, og det var nok jeg som endte opp rødest, haha, men det skal bli godt å komme seg tilbake i form, men håper det fines felles.timer altså, er virkelig så dårlig på å trene alene.
En lørdag trente jeg alene rundt 3, og da spiser alle lunsj og varmen er på sitt værste, så det var jeg og to andre i hele studioet. Og en privat trener, som spurte meg hvor lenge jeg har vært her, og da svarer jeg 7 måneder, for jeg tenkte jo at han mente hvor lenge her i Chile.
Så fortsetter vi og jeg spør om absolutt alt, hvor garderobene er, hvordan alt fungerer, og ja, virket som om jeg ikke hadde noe peiling, for det hadde jeg ikke. Så finner jeg ut at treneren har trodd hele tiden at jeg har trent her i 7 måneder, som jeg svarte. Haha, tenk hva han tenkte på under alle mine spørsmål da!

Hadet Bra alle sammen, vi snakkes!

2 kommentarer:

  1. Gleder meg såå til du kommer hjem kjære! Nyt de siste 4 månedene så sees vi snart:D I love you!

    SvarSlett
  2. Mihii bare fire måneder! Me gusta más!

    SvarSlett