tirsdag 28. februar 2012

Forrige uke tok familien min seg ferie. I løpet av året kan de ta seg 3-4 uker ferie, og thats it. Så i løpet av hele sommerferien fikk de ta seg en uke fri, og den ble tilbragt i et giganstisk hus ute på gården, like ved stranden uten noen som helst signal for at folk kunne kontakte oss. 
De to første dagene var vi bare vår lille familie på 4. Veldig rolige dager, vi stod opp til ferskt brød som en gårdsdame lagde til oss hver morgen, solte oss, leste og så på filmer. Men på tirsdagen ble det liv, for da kom to familier til, og disse menneskene har kjent hverandre omtrent hele livet sitt, så vi er alle som en stor familie på 20.

Vi tilbrakte noen utrolige fine dager på gården Vi spiste masse god grillmat, red på hestene som var der, dro på stranden som er 5 min fra huset, solte oss, dro til byen og på kveldene ble det kaldere og peisen ble fyret opp mens alle samlet seg rundt tven for å se på Vina Del Mar festivalen. Senere utover kveldene dro alltid vi unge (vi var 6 stk rundt samme alder) i et lite ute hus der vi spilte kort og pratet til langt ut på natt. Slik at vi stod opp til lunsj (kl 2) følgende morgen. Så døgnet mitt er godt snudd nå kan man si.

Den siste kvelden lå vi ute på gresset med mange tepper og puter til langt ut på morgningen og så på den stjernete himmelen. Aldri sett så mange stjerneskudd, og det var virkelig et fint øyeblikk.

Selvfølgelig klarte jeg å falle av hesten et par ganger også, og trodde vel jeg hadde forstuet armen. Men nå er alt bra igjen, og jeg kan trygt si at jeg endelig har fått kontroll på den hesten, haha! Men herlig var det, å spasere og galoppere langs stranden med hestene.

For tiden er jeg i min lille pueblo og prøver å få greie på døgnrytmen. Noe som ikke er så lett, er så sliten om dagen og om kvelden får jeg ikke sove. Og dette er vår siste uke med ferie.. på mandag starten skolen igjen. 


  Ut på gården ja



   Los papas

 Spille kveldene våre.
Grilling sommer og sol


Denne hesten må ha hatet meg, så mange skader og sår som han har gitt meg.




  Her begynte også hesten å ta av og løpe mens jeg satt bakpå, og falt jo naturligvis av

 grisunger som holder varmen

 Slik spiller vi "Gris" i Chile. Når en taper får du en bokstav i trynet. I dette tilfellet, leppestift. Taperen ender opp med "Chanchito" i ansiktet.

2 kommentarer:

  1. åå, så utrolig koselig! gleder meg til du kommer hjem

    SvarSlett
  2. uff hanna... du har jo bare hatt 3 måneder med ferie! eller 2

    SvarSlett