torsdag 22. mars 2012

:D

Skoledagene flyr forbi, det begynner å bli kaldere om morgenene, men om ettermiddagen er det på med shorts og singlett, skoledagene er lange, og det blir hardere og hardere og settes større krav for de stakkars Chilenerne. Hver gang vi har klassens time blir det nesten kun diskutert hvordan en kan utnytte timen mer og om fremtiden og om hvor mye man må studere på egenhånd.
Det blir mer og mer seriøst for dem nå, i og med at det er siste året. Men det er likevell kos og tulling i timene, og chilenere har absolutt ingen problem med å få det beste ut av ting. Så det er latter og prating, gitarspilling og sovende elver i timene, men når det er et viktig fag (ikke viktige fag: engelsk, fiolosofi, religion, musikk, kunst, som virker som fri-timer nesten) jobbes det hardt. Og i realfagene jobber for så vidt alle veldig hardt.
Men det er virkelig en helt annen stemning i en chilensk time. Hahaha, her om dagen skulle læreren klage over noe som hun syntes var litt dumt, så det hørtes ut som sutring, så sitter det en og spiller sånne typiske triste bakgrunnssanger på gitaren sin i mens hun prater.. mens læreren ikke orker å bry seg. haha

I dag var det zumba for alle jentene på trinnet i gymtimen (gutter og jenter skilles) på full gass til reaggaton med shaking og "hasta abajo". (getting low)
Klarte også å låse meg ute i dag uten nøkler eller mobil, så da gjaldt det å sitte å vente, men hadde heldigvis iPod med internett, så da prater jeg med de litt hjemme til den døde. Også etter en timens tid bestemte jeg meg for å klarte over den store porten, hvor jeg husket på at finnes noen åpne dører. Så klatrer jeg over med en skrikende hund håppende etter meg, og åpnet døren slik at alle alarmer begynte å herje. Men alt ordnet seg!
I dag skulle jeg vel egentlig studere skikkelig, men det ble litt biologi og litt slack-line (selv om jeg bare ligger på gresset og ser på) med Francois og Leo for å nyte ettermiddagssolen.
Oh well, men alt står herlig til her! Har en utrolig støl kropp etter noen syke kurs på treningssenteret, har det kjempe godt i denne familien som jeg har blitt så glad i, spansken kommer rennende ut og skole og venner er topp!
Vi snakkes :)

3 kommentarer:

  1. Tror du må legge mer vekt på ferdighetene dine i norsk hanna! Håppende? Nyt de siste sommerdagene<3

    SvarSlett
  2. hahaha, jaa, norsken blir ikke bedre.. huff, jeg la virkelig ikke merke til det!!

    SvarSlett
  3. Kos deg masse den siste tiden, gleder meg til du kommer hjem!

    SvarSlett