mandag 19. mars 2012

Rodeo en Pemuco

I helgen var jeg veldig kulturell og dro på en veldig chilensk tradisjon- Rodeo. Det er som Cowboys men ikke med den typsike drakten, og hatten er jo anderledes.
Men "spillet" går ut på å fange kuen og dytte kuen mot veggen, så disse hestene har altså blirr trent opp til å løpe og sidelengs, for slik for de til å klemme kuen mot veggen, en hest på hver sin side. Også er det dommere og alt da, og typisk gammel chilensk musikk blir spilt i bakrunnen. Dette er nasjonal sporten til Chile, så det var jo viktig og gøy å oppleve det. Dette fulgte med to digre mpltid, og en stor fest på kvelden. Så det var kjempe gøy, og det var mange hyggelige folk å finne.

så var det ukestart i dag, og det er ikke like lett når jeg plutselig bokstavelig talt ikke klarer å holde øynene åpne lenger i timen og jeg som sitter på første rad i midten. Jaja, jeg noterer i hvertfall ned alt jeg får til, og ting går ganske greit. Men vi får se hvordan det blir med prøve start de neste ukene, og da begynner virkelig prøvene på for fullt (nesten en prøve hverdag), helt frem til chilenere har vinterferien som er om 4 måneder.

Håper dere har det kjempe fint, og siste innsats mot påskeferien nå!
Natta









3 kommentarer:

  1. savner deg, hanna!!

    SvarSlett
  2. jeg skal sende deg en påsketegning hanna - via internettet siden posten er så treg

    SvarSlett