tirsdag 14. februar 2012

Pucón 2012

Da har jeg kommet hjem fra turen vi tok oss til Pucón og jeg kan trygt si at jeg er helt utslitt fra turen. Men det har vært deilig å komme hjem til varm dusj, og en seng for meg selv, og sovet lenge om dagene. Vi må jo nyte det vi har igjen av sommeren, for før vi vet ordet av det så er det opp kl. 7, på med uniformen, og av sted til skolen for å jobbe hardt. For dette er det siste året chilenere har på videregående (litt forskjell kanskje? jeg går 1 vgs i Norge, mens her skal jeg begynne på siste året) og de jobber utrolig hardt det siste året, og gjør alt for å ikke måtte repitere året. Not to mention at det finnes en stor finale eksamen som inneholder alle fag fra alle år.. ja, norsk skole blir jo barnemat i forhold. Så nå er det en haug av vennene mine som betaler for å ha ekstra skole i byen, ETTER vanlig skole, som slutter rundt kl  5.. Som de jobber, men de må jo friske opp hukommelsen på alt det de lærte 3 år siden, for den store prøven som heter PSU. Men nok om det, back til turen!!

På onsdag dro vi 9 jenter og en mamma 6 timer mot sør i buss. Da jeg kom frem var det som å være i et annet land.. Tyskland, Norge, Vest-Usa, og lignende. Alle husene var laget av tre, noe som ikke er vanelig her, og det var en skikkelig søt og turistisk by. Vi var også skikkelig heldige med været for egentlig begynner det å helle ned regn i februar, men vi hadde strålende sol hverdag (4 dager).
De to første dagene gikk vi vel bare rundt og lette etter et sted å bo, noe som var umulig byen blir helt fylt opp i februar. Joda, vi hadde jo et sted, men det var knøtt lite, og hadde 2 soverom, så for 10 personer ble det litt lite. ikke for å nevne at dusjen iskald, og jeg overdriver ikke når jeg sier iskald. Det var som vann fra fryseren, det gjorde vondt å dusje.. haha, men men
Endte med at vi bare ble igjen der, og den *@&% mannen som leide oss leiligheten utnyttet jo oss veldig med å bare heve prisen masse fordi vi var for mange, og at han viste we had no where else to go.
Men vi koste oss jo veldig for det om, og dro til den søte innsjøen hver dag, og ut på diskoene hver kveld. Mange fra hele landet reiser ned til denne lille byen fordi diskoene er så kjente her, så det var veldig gøy og vi møtte mange hyggelige folk. Ikke for å nevne at det kom en blond mann bort til oss en kveld og spurt på engelsk "Have you seen my friend Lola?" med det mest norske engelskaksenten du kan tenke deg. Så jeg fant en ganske laidback nordmann med hvit sleik fra Kragerø på ferie i Chile, haha, men det var  så deilig å skravle på norsk!
Så etter fire herlige dager dro vi hjem til El pueblo, haha, og nå hviler vi oss for det meste, og jeg venter på at familien skal ta seg ferie, for da skal vi til Cobque med en annen familie. Så det blir kjempe hyggelig.

Happy Valentines day! Love, Hanna

Legger ved kallenavnene på alle jentene! Her i Chile er det så vidt ingen som bruker det normale navnet sitt! 
 mitt ris-prosjekt midt i lunsj lagingen
 det ble en del siestaer på oss alle midt på dagen.
 Fransisca (Pancha) y Fransisca (Fran)
 Josefina!
 Josefina (Jose), Pancha, Javiera (Java)
 Sofia (popi), Jose, Fran, Java
 Javiera (Javi) y yo (hanita)
 Las chicocaas!

 Vulkanen i Pucón!

 Javi, yo y Claudia (negra, hahaha, slik kaller de henne)



 Excuuuuuuse meee! haha, interne greier, men skriver det for min egen skyld når jeg ser tilbake på bloggen for å mimre


Da vi dro ut en dag hadde noen lånt iPoden min gitt, og filmet litt! hahaha, så godt som jeg lo da jeg så den etterpå. I begynnelsen spilles det alltid Elektronisk musikk, men utover kvelden går det for det meste på Reagatton!
Kom hjem til Mamita sin bursdag!

1 kommentar:

  1. virker som om du har det supert! Idag våknet jeg til fuglekvitring og solen har tittet frem, så håper på mer vår-vær fremover! gladideg

    SvarSlett