mandag 30. januar 2012

"insert chile related text here"

Da har la francesa Lucie dratt hjem til Temuco! Og vi har hatt det kjempe gøy sammen. Jeg er heldig som har blitt god venn med henne, for en så positiv og blid jente skal man lete lenge etter. Og måten hun sprer sin positivitet. Jeg mener, til og med om morgningene måtte vi stå opp tidlig og da var det rett inn på badet for å vaske ansiktet med musikken høyt på, og hun sang høyt med! Har aldri møtt noen så blid tidlig på morgningen. 
Og på Lørdag presenterte jeg henne til mine venner, og vi dro ut for å vise henne hvordan det gjøres i Chillan. Gøøy!

Men det var fine dager med henne det, og jeg følte virkelig spansken satt godt da,  i og med at vi ikke kunne stoppe å prate alle de dagene. Men det går i bølger, om jeg er sliten eller noe, så er ikke spansken like lett tilgjengelig. Men nå tenker jeg og drømmer på spansk, untatt hvis jeg blir veldig irritert over noe, da renner det ut noen norske ord. hehe

På søndag dro familien og jeg til El Campo, altså gården til en annen familie som er som slektninger for oss. Vi var en hel stor gjeng samlet, og spiste masse god mat. Og jeg la meg i hengekøyet i skyggen under trærne med den varme brisen strømmende gjennom og sovnet til gammelt chilensk musikk og latteren fra de andre på langbordet. Det var en herlig følelse jeg fikk der og da!

I dag har jeg ikke gjort så mye som en støyt! Følte meg ikke helt så bra, men har faktisk begynt å søke rundt om sommerjobber. Så der begynte ett nytt proskjekt. Jo, dro faktisk til sentrum og skaffet meg min Identitet! Som chilener, for chilenere har ikke pass, de bruker kun denn såkalte "Carnét de Identidad" og slik resier de lettere rundt i sør-amerika, kanskje jeg også får det? Og om de skal til utlandet må de bestille pass.
Jeg har ca 1 månede igjen med sommerferie. Og nå de første dagene av februar skal jeg bare være i Chillan, og bare chill´an i chillan, hehe, og forhåpentligvis trene litt, for den 8 februar skal jeg og jentene ned til Pucon. Ferieby med masse å gjøre, og vi skal leie en hytte der. Vi gleder oss noe helt vilt :)

Skype med den galeste personen i denne verden!

no cierto?


Javi, Lucie (francia), Pancha, Sofia, yo y Constanza

 og er om dagen fikk jeg pakke fra Lotte moor! TUSEN TAKK!! jeg fikk mange brev, skjokolade <3, julegave og SMÅGODT! (6-7 månder siden jeg hadde smakt smågodt)
Lotte, skikkelig koslig gjort av deg å ta deg tid til å skrive alt, og at du tenkte på meg! Håper alt står bra til med deg søta.

Nattaa!

1 kommentar:

  1. Æææææ! Jeg trodde ikke den ville komme frem! Så bra at den gjorde det:) me gustaa! Hoho Så gøy at jeg er med i et innlegg!

    SvarSlett