tirsdag 26. juni 2012

Ultima semana en Chile

Hei Hei! I dag var den en uke igjen til den siste dagen min på skolen. Altså neste tirsdag må det tas farvell med alle, og på onsdag tidlig på morgenen skal jeg begynne den lange reisen hjemover.. som jeg forressten regnet ut at skal vare i 30 timer. Å det skal bli flott det.. i tilleg til at jeg tror jeg kommer til å resie alene, men det ser ut som om jeg skal helt tilfeldigvis på samme fly som min beste danske vennine <3
Men jo, nå er det en uke igjen, forrige onsdag dro el Francois (canada), denne onsdagen, altså i morgen skal Leo dra (Tyskland) og enste onsdag skal Emilie og jeg.. Ig jeg vet hvor fort en uke går, og det er faktisk ingen tid igjen, men nå er det bare nyting tild et fulleste på skoeln. Jeg gjør forsåvidt ingen verdens ting av skole arbeid nå, men bare nyter klassen til det fulleste og ja kommer for å kose meg, og selv om jeg er syk nå (ja, klarte å bli ganske ille, men det går nok snart over) har jeg presset meg til å dra på skolen og bare ha det gøy, for snart tar alt dette flotte slutt og den utrolige reisen kommer til et ende.
Det går vel egentlig ikke helt opp for meg godt nok, men jeg har tenkt masse på det og kommet til mange konklusjoner med hjelp av gode støttende venner som jeg kommer til å savne vilt mye.
Jeg bærer med meg et helt år, en opplevelse, un realidad, og et liv med meg, og jeg står alene om det. Ingen kommer til å klare å fortå hva jeg har å si, for det er umulig å forklare presist, det er bare noe som kan oppleves selv. Om det er om utveklsingsåret og alle tankene rundt det, men også det å være en chilener, og leve og oppføre seg som dem, som virker utrolig normalt for meg nå, men som kanskje kommer til å bli sett på som rart i norge.
Jeg orker ikk å tenke så mye på det nå, men alt jeg vet at jeg er utrolig lykkelig, og glad og mer takknemlig enn aldri før for at jeg tok denne sjangsen, og hadde muligheten til å ta den så lett.
For hvem som helst kan ta et slikt steg (i norge i hvertfall) og dette er tiden for å gjøre det, når ellers?

Men over andre ting; Emilie og jeg løper rundt som gale i El Mercado for å kjøpe chilenske minner og gaver til familie. Og det store prosjektet vårt da som kommer til helgen; Avksjedsfest!!!
En vennine lånte oss et lokal, og vi skal ha et skikkelig opplegg, med dj og maaange gjester. Hele skolen går rundt og prater om det nå, så vi får håpe det ligger innen for kontroll, men det kommer til å bli vår siste fest her i Chile, og det kommer til å bli den beste.

Ja, det var det for denne gang. Un besito, vi sees snart!

Engelsk prøve, hahahaha, bare les spørsmålet og svaret til min dumme venn. Han fikk 5 poeng for å kiss the teacher´s ass.


I dag hadde vi matte de to siste timene som viste seg å være fri-timer. Så da skjer følgende: kortspilling. ping-pong spilling, noe tuller rundt å skriker, noen sover, noen smisker med læreren og prater som om det var en god venn, som hjelper ofte mye på karakteren.

Catalina som la seg på gulvet for å ta seg en dupp.

Smisking med læreren



Pape (Felipe) og meg. Lo voy a echar de menos a ese pollito si.

Klasse 4´E for alltid <3

1 kommentar:

  1. God tur hjem hanna!! Gleder meg masse til å treffe deg igjen:))

    SvarSlett