fredag 8. juni 2012

Bilde dryss av noen flotte dager


Hei Hei alle sammen! Eeeendelig har jeg pc min, laderen er på vei i posten, men en vennine som resite bort lånte meg laderen hennes for 10 dager. Så det var deilig :)

Da hadde det plutselig flydd forbi en god stund siden sist. Masse har skjedd, men i og med at jeg ikke har hatt pc så hadde det jo bare vært kjedelig å forklare uten noen bilder. Med ipoden har jeg kapret til meg mange bilder, og filmer aktivt, haha, så det blir noen veldig herlige minner å se på når jeg kommer hjem. Det er litt under en månde igjen nå, og jeg vet altfor godt hvor fort en månde flyr forbi, og det er ikke særlig gøy å tenke på, men det gjelder å forberede seg å være klar til å pakke ned et helt liv i en koffert, og reise fra det. Men for nå er det bare nyting til det fulle :)
Og jo, selvfølgelig skal det bli topp å komme hjem til alle dere.. og sommer (<3) for her er det @#$&%#$ kaldt

PS; viiktige ting som har skjedd:
Jeg opplevde mitt første lille jordskjelv i går, yeeeey! 
Og sist uke kom det en stor storm som ødela taket til skolen, så vi hadde fri en god stund til. Trærne falt og hus ble ødelagt. Men alt er helt fint nå!


Et bilde dryss av litt av det som har skjedd i det siste, med forklaringer da!
Un besito, Hanna
Orientasjonssamling med AFS i Concepcion. Guttene kledd ut som jenter.
El Pala con los gringos (utvekslingsstudentene) El pala er en skikkelig chilensk bar som blir stappfult med masse liv og stemning, Empanadas blir servert, typiske chilenske drinker, nasjonal dansen blir danset, og det synges med for fullt. Massw kultur.

Francois y meeg
Vært på mange morsome bursdager


Fått topp-karakterer i Artes.

Masse sløvhet og tulling på skolen, i og med at lærere ikke dukker opp all the sudden
Kjemitimer i laberatoriet 


Et morsomt videosnutt fra engelsktimen, legg merke til bråket i klassen.. dette var altså under en engelskframføring holdt av en i klassen. Gutten som er med i videoen er en dverg, og har gått på skolen i alle år. Han er en utrolig person og er med på alt og blir selvfølgelig behandlet helt likt.


 Dia del alumnos. Elevens dag, store konkurranser og vi var det røde lag som dere ser. And we won, hehe

Ping pong spilling ble plutselig en stor greie. Hunder er alltid til stede:)
Ble med på en av mine goode venner sin Campo, og da det pøs regnet bestemte vi oss for å dra til et hotell lignende sted oppe i fjellene for å drikke fra denne kilden. Det var ekkelt vann fra jorda som smakte egg (fult med mineraler) men det betyr at uansett hva kommet du til å komme tilbake til det stedet. Så da tok vi så mange slurker vi kunne.

Den helgen med henne på gården hennes, ogden herlige familien hennes, var virkelig en flott helg. Vi bare spsite masse mat og slappet av masse, og overlevde stormen, haha! Men det ene kvelden fikk jeg skikkelig sånn "feeling" eller hva jeg skal kalle det. Det var et skikkelig vakkert moment; masse chilensk mat på bordet, en stor glad fmailie rundt bordet, grisen slaktet og hengt over bålet, det regnet, og bestefaren spilte gitaren og sang tradisjonelle sanger. Det var skikkelig kultur tenkte jeg, og virkelig en fin familie med en laang historie.
Også chillet en del med Emilie (danmark)
Min fantastiske klasse. Slik ser de meg da. Men utrolige er de, og dypt savnet kommer de til å bli
I går dro vi til dagmar, og lagde den beste kaken vi noen gang har spsit. Og den er så mektig. Så det ble middagen vår, og så i stedet for å dra på skolen den fredagen ble vi liggende i sengen å spise resten av kaken neste morgen til frokost også.
Mi chancha!




2 kommentarer:

  1. Dette er skikkelig koselig å se. SAVNER DEG

    SvarSlett
  2. Det virker som om du har hatt et supert år Hanna! den 17 juli har du og jeg en date just so you know

    SvarSlett