lørdag 28. april 2012

Still alive

Hola Hola! Det har vært veldig lite bloggin på meg i det siste, men sånn får det bare være for det er 2 måneder igjen, og jeg er fremdeles uten pc.. Så det blir vel heller ingen bilder for denne gang. Har ikke tatt mange bilder i det siste men har laget meg en ny lov, om å ta bilder av alle de små hverdagslige tingene som jeg kommer til å savne; skole, venner, familie, jentekvelder, fiestaas. Haha, mån få til å filme en skikkelig carrete, for det er nokså annerledes. Så nå skal jeg knipse i vei for det blir utrolig koslig å se på senere! Det er to måneder igjen.. I det siste har tankene gått mye rundt på det, og vi prater ofte om det, noe som bare gjør meg trist, for dette blir virkelig hardere enn jeg trodde, og det tror jeg det er mange utvekslingsstudenter som uke er forberedt på, det var i hvertfall ikke jeg. Men nytt mål for meg selv: leve disse 2 månedene som er igjen karpe-diem stil, nyte hverdag, suge til Meg alle opplevelser, minner, godestunder, og momenter som skjer hver dag, som har blitt en del av livet mitt. Også skal jeg begynne å filme mye mer, om det bare skulle være en sløv skoledag, eller "mate" (sørchilensk urte te) med mamita etter lunsj, noe som vi gjør hver dag nå, og jeg blir kalt gammel.. Alle disse små stundene som former dagen min skal filmens. For det skal bli så utrolig deilig å se på i senere tid. Disse tidene har bare virkelig fått meg til å tenke over mitt år her. Nå begynner været å bli stygt igjen, det er kaldere og trærne er nakne, og slik var det da jeg kom, tegn på at året går mot slutten. For et fantastisk år.. 10 helger igjen! Men i hvertfall, forrige helg var fin fin. Så er det helg igjen, nok en uke fløy forbi så altfor fort! På torsdag sov jeg over hos Dagmar, for hun skulle lære meg Matte til prøven på fredag, men det ble det vist ikke så mye av! Men prating, spising og kosing med de 15 dyrene hun har var heller foretrukket. Dagmar lever på en gård, langt fra skolen, og er den yngste av 7 søsken! Hun bor omtrent alene for faren kommer hjem sent oppleves og drar igjen før hun har stått opp og søsknene studerer. Så det er hun som steller dyrene, rydder huset, og legger ved middag som hun har laget på natt bordet til faren før hun legger seg. Til tross kommer hun på skolen dagen etter med det største smilet av alle og er bare glad i livet. Selvfølgelig setter hun mye større pris på ting, som alle andre ungdommer bare tar for gitt. Men hun gjør det bestemt av alt, og er en av de gladeste personene jeg kjenner! På fredag regnet det masse, så Emilie og meg dro på cafe i sentrum. Og det er deilig å ha en som deler akkurat de samme tankene som deg rundt temaet med hjemreise. Skole uken var kjempe fin og fløy forbi,og chilenerne går rundt veldig slitne å lei, fordi de blir bombandert med prøver og fordi det siste året dere drar de på en eksta skole, pre- universidas, hele ettermiddagen, der de også har prøver og mye stress. Så i uken og på fredagene fra nå av har de ikke mye tid, men Emilie og eg finner alltid ut av noe! På fredag da alle kom hjem fra pre-u dro vi alle hjem til panchita, og overlevde kildene ved peisen hennes. I dag er det lørdag, og det et lang helg, og eg hadde mange planer, men ser ut som vi skal på gården, men det er jo også koslig å bare slappe av med hele familien. Såå, i dag er det en bursdag ser det ut som, altså carrete en casa, så det skal bli gøy! Skal ta bilder :) Vi snakkes, ha det herlig! Beklager skrive feil, men sånn blir det med iPod, smile and get on with it

3 kommentarer:

  1. gleder meg masse til du kommer heimat!

    SvarSlett
  2. Kos deg den siste tiden Hanna, også gleder jeg meg til du kommer hjem igjen! :D

    SvarSlett
  3. Gleder meg til du kommer hjem Hanna, nyt alt til det fulle!!:) Te echo de menos

    SvarSlett