torsdag 5. juli 2012

På vei hjem

Hei heei!
Nå er jeg på vei hjem til Norge, dro fra chile på onsdag morgen, og nå er det torsdag og jeg sitter fremdeles i Paris og venter. En halvtime igjen her, også går flyet til norge. Hittil har jeg reist rundt 23 timer, og flyturen var veldig lang, men ikke kjedelig, for reiste med min bestevenn Emilie fra Danmark og hennes danske venner. Så vi satt å så på filmer og pratet og koste oss, og fikk flystaffen til å gi oss masse skjokolade og kakao.
Vi dro fra vinter i Chile og kom frem til sommer her i paris, så jeg døde av varme. Nå sitter jeg alene og har pratet med en vennine hjemme i Chile.
Det var så utrolig utrolig trist den siste skole dagen min, å bare det å si ha det til alle, også kom mine nærmeste venner en etter en og var med meg til kl 12 på kvelden, og hjalp meg å organisere alt. Kort hadde de også lagd meg, men jeg har ikke orket å lese dem enda, det var nok å si hade den kvelden liksom. Klokken 7 morgenen etter tok foreldrene mine meg til buss terminalen og vi sa hade til dem der. Det var noe av det tristeste, vi gråt alle tre, og det var jo ikke noe særlig lettere for meg å være alene da i bussen uten noen å prate med det om.

Men da jeg kom frem til flyplassen (6 timer senere) var selvfølgelig alt bedre, og jeg møtte afs frivillige og vi spiste lunsj for så å sende meg av stede.
Så nå kom jeg frem til paris, og jeg var ganske så dum, for etter å ha skilt meg fra emilie (som forresten ikke rakk flyet sitt, haha, pooobree polla) følte jeg meg ganske lost, og ventet timer i et sted der jeg egentlig ikke skulle vær i det hele tatt. Så fant jeg det ut selv, for franskmennene er så utrolig slemme og vil ikke hjelpe meg.. je ghar virkelig ikke sett på makan.. også snakker de sååå dårlig engelsk, og spansk kan de hvertfall ikke.
Det var så rart, da jeg resite og spurte om ting og alt, så kom alt ut på spansk, jeg reiste liksom som en chilener.. merker også at det er vanskelig å snakke norsk og sånn, skal bli spennende å se, gled dere, jeg kommer ikke til å få forklart noe, haha, joda

Det værste er at jeg er kjempe sulten og alt nå, men at jeg ikke har en eneste euro, kun pesos chilenos, og det fikk jeg ikke til å bytte om her.. så vi får se om jeg far kjøpt meg noe snart da.

Det er helt uvirkelig det som står meg i vente nå, blir utrolig rart å komme itl norge igjen, og ja, ikke gå på skolen i morgen, og bare begynne det livet jeg hadde før på nytt

Vi sees straks, må gå nå, hadee

Saying goodbye:





2 kommentarer: